vrijdag 16 september 2016

Dag 1: Klokje rond

Volgens de klok van de laptop die nog op Nederlandse tijd staat is het nu net 3 uur bij jullie
Dat betekent dus dat wij inmiddels 24 uur wakker zijn, En wat voor 24 uur.....laten we bij het begin beginnen.

h

3 uur vannacht ging voor ons de wekker, gauw even onder de douche en toen naar Cas die opvallend snel zijn bed uit kwam.

We waren nog maar net beneden toen de ouders van Erica ons kwamen ophalen om ons naar Schiphol te brengen. Daar aangekomen stond het vliegtuig al klaar voor een kleine poseersessie voordat we aan boord mochten,

De vlucht begon iets over 7 uur en al gauw liepen we door de slurf naar onze royale stoelen voor de echte, officiele "Hoera we zijn op vakantiefoto"

En toen gingen we op weg en ja wat doe je dan als je 9 uur in een afgesloten cabine zit?

Je leest een boekje:

Je eet een maaltijd:

Je kijkt een filmpje:

Je doet je ogen even dicht voor een uurtje:

Je gaat even op de foto met een supertrotste mamma:

Je neemt nog eens een gekke foto met je pappa:

Maar wat je vooral NIET doet dat is:
- Zeuren
- Niet stil blijven zitten
- Andere mensen lastig vallen.

En we moeten zeggen dit is fantastisch gelukt, Wat zijn wij trots op Cas. Hij heeft geen kik gegeven en heeft de hele vlucht rustig uitgezeten. Hij heeft zelfs zo goed geluisterd dat hij nog een kleine onderscheiding heeft verdiend van de dienstdoende purser die vond dat Cas zich "Absolutely Great" had gedragen.

Cas had natuurlijk geen idee wat de beste man tegen hem zei aangezien de purser Engels sprak maar een kadootje krijgen is een universeel teken van goed gedrag dus Cas zei keurig dankjewel meneer (en dat verstond de purser dan weer niet) en poseerde vol trots met zijn nieuwe aanwinst,

Verder hebben we nog een aantal keer gezellig staan kletsen met Gerrie en Ruwin, dit zijn 2 leden van het Orlandofans forum en bij toeval zaten we bij elkaar op de vlucht.

Na deze zit hebben we Cas wijs gemaakt dat we nu wel in de verenigde staten waren maar nog niet in Amerika en dus moest er nog een vliegtuig gevonden worden om ons naar al zijn Disney-vriendjes te brengen (althans zo legt hij het zelf uit).

Ook op deze vlucht heeft meneer zich keurig gedragen en zo kwamen we dus toch vanmiddag in Amerika aan.

Het leuke van Orlando Airport is dat dit vliegveld zo groot is dat je met een monorail vervoerd moet worden van de gate naar de centrale terminal. Cas had zo meteen een mooi uitzicht over zijn eerste ervaring op Amerikaanse bodem.

We hebben snel onze huurauto opgehaald en zijn lekker naar het appartement gereden om daar even tot rust te komen en hebben daarna nog wat broodnodige boodschappen ingeslagen (Bier&Wodka)

Wij gaan zo lekker slapen want we willen morgen al een dagje naar Disneyworld dus voor jullie alvast een fijne Vrijdag die van ons laat nog even op zich wachten

1. Welkom in Florida
    Jullie hebben het mooie weer meegebracht
    Veel plezier morgen

2. Fijn dat de reis zo goed is verlopen. Nu lekker genieten!

3. Wat ontzettend fijn dat het zo goed is gegaan, helemaal fijn ook met Cas. Natuurlijk is hij trots, dat mag dan ook zeker! Fijne dag in WDW!!!

4. Fijn dat de reis zo vlot is verlopen en wat een kanjer die Cas van jullie. Het is toch een aardige zit hoor voor zo'n kereltje, sjapo!
    Nu lekker genieten! Have Fun!

5. Welkom in Orlando! Cas (en ook zijn ouders ;-) ) is echt een voorbeeld van hoe het wel kan. Jammer dat jullie niet op onze vlucht zaten, dan hadden jullie die cursus ook kunnen geven aan de ouders en kinderen bij ons aan boord ;-) . Veel plezier vandaag en misschien zien we jullie nog de parken. Wij gaan straks naar Animal Kingdom en daarna afkoelen bij Typhoon Lagoon. Nogmaals: Have fun!

6. nu lekker genieten in Amerika en Cas had zich voorbeeldig gedragen hoorde ik van Gerrie en Ruwin echt helemaal top. Veel plezier in disney maar dat komt wel goed denk ik